11.10.15

Στο "έλεος" άγριων σκυλιών τα αδέσποτα στον Άγιο Νικόλαο


Σε αθλιοτάτη κατάσταση βρίσκεται το "καταφύγιο" αδέσποτων που λειτουργεί λίγο έξω από τον Άγιο Νικόλαο.

Συνολικά 15 σκυλιά έχουν κατασπαραχθεί από αγέλη άγριων σκύλων εδώ και δύο μήνες, όπως τόνισε η πρόεδρος της Φιλοζωικής Οργάνωσης «Ζωφόρος» και γραμματέας της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας κ. Μαρία Χουστουλάκη.

Όσοι θέλουν να τα ξεφορτωθούν τα πετούν από ψηλά, με αποτέλεσμα να σπάνε πόδια κεφάλια και παράλληλα να κατασπαράσσονται από την αγέλη. Από τα 45 έχουν μείνει 24 και όλα τα άλλα έχουν κατασπαραχθεί σε βάθος χρόνου ή έχουν αρρωστήσει, ενώ μόνο τρία έχουν υιοθετηθεί.

Αν και ο χώρος πλέον παρακολουθείται και η εγκατάλειψη είναι ποινικό αδίκημα με ποινή φυλάκισης ένα έτος και πρόστιμο 5 χιλιάδες ευρώ, το ζητούμενο είναι «να αδειάσει ο χώρος με φιλοξενίες και υιοθεσίες και να αντικατασταθεί με ένα δημοτικό κτηνιατρείο». Η κ. Χουστουλάκη μάλιστα προέτρεψε τον κόσμο που επιθυμεί να υιοθετήσει νόμιμα (με τσιπάκι, βιβλιάριο και συμβόλαιο) ό,τι μπορεί, να σπεύσει.

Για το όλο ζήτημα τις προηγούμενες ημέρες βρέθηκε στην περιοχή κλιμάκιο της Ομοσπονδίας, όπου διαπίστωσε πως όντως οι συνθήκες διαβίωσης των ζώων εκεί είναι εξαιρετικά κακές. Παράλληλα διαπιστώθηκε ότι κάτοικοι πετούν τα ανεπιθύμητα κατοικίδιά τους μέσα στο χώρο αυτό, με αποτέλεσμα τον τραγικό τους θάνατο.

Τα μέλη της Ομοσπονδίας είχαν διαδοχικές ολιγόλεπτες συναντήσεις με εθελοντές, αλλά και με μέλη του Φιλοζωικού Συλλόγου, με το δήμαρχο Αγίου Νικολάου κ. Ζερβό, καθώς και με τον αστυνομικό διευθυντή του νομού Λασιθίου ταξίαρχο κ. Περράκη.

Στόχος της προσπάθειας αυτής ήταν το κλείσιμο του "καταφυγίου" άμεσα μέσω φιλοξενιών και υιοθεσιών και η ανακούφιση των εκεί ζώων μέχρι να πραγματοποιηθεί αυτό, αλλά και η επανατοποθέτηση θεμάτων που έχουν να κάνουν με τη δράση των φιλόζωων, της Αστυνομίας και του Δήμου.

Στο δήμαρχο τέθηκαν εκ μέρους της Ομοσπονδίας θέματα όπως η δημιουργία δημοτικού κτηνιατρείου, η συνεργασία με εθελοντές κτηνιάτρους για τη στείρωση των ζώων, δράσεις ενημέρωσης του κόσμου, διαδραστικά προγράμματα στα σχολεία γύρω από τη σχέση μας με τα ζώα, επέκταση της σύμβασης του Δήμου με τοπικό κτηνίατρο που να αφορά στην παροχή βοήθειας στα τραυματισμένα και άρρωστα ζώα και, τέλος, συζητήθηκε η πρόθεση του δημάρχου για τη δημιουργία χώρου όπου θα οδηγούνται τα αδέσποτα προκειμένου να στειρωθούν και στη συνέχεια, αν δεν υιοθετηθούν, να επανεντάσσονται βάσει της νομοθεσίας.

Ενημερωτικό σεμινάριο προς αστυνομικούς...Η συζήτηση με τον αστυνομικό διευθυντή περιστράφηκε γύρω από την αναγκαιότητα αυτεπάγγελτων δράσεων των αστυνομικών σε θέματα κακοποίησης ζώων, γύρω από την απροθυμία μερίδας αστυνομικών να αντιληφθούν την έννοια της παθητικής κακοποίησης και την αναγκαιότητα έκδοσης εγκυκλίου γύρω από τα θέματα αυτά.

Συμφωνήθηκε επίσης να ξαναγίνει το ενημερωτικό σεμινάριο προς τους αστυνομικούς με έμφαση στα θέματα της παθητικής κακοποίησης, ενώ προτάθηκε από τον ίδιο η συνδιοργάνωση επιστημονικών ημερίδων στις κεντρικές πόλεις του νομού Λασιθίου με θέματα που αφορούν στα ζώα και που συντελούν στην ευαισθητοποίηση των πολιτών.

Ιωάννα Βλαχάκη

Aναδημοσίευση από τη σελίδα της εφημερίδας ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ

Απόψεις του Παγκρήτιου Δικτύου Αγώνα κατά των βιομηχανικών ΑΠΕ για τα αιολικά


ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΠΕ
8 Οκτωβρίου 2015
ΠΡΟΣ: Πίνακα αποδεκτών
ΘΕΜΑ: Γνωμοδότηση για τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ):
1.  “Ανάπτυξη αιολικών πάρκων συνολικής ισχύος 830,3 MW στη νήσο Κρήτη και συνοδά έργα οδοποιίας και ηλεκτρικής διασύνδεσης», των ΑΙΟΛΙΚΑ ΠΑΡΚΑ ΚΡΗΤΗΣ ΕΛΙΚΑ Α.Ε., ΑΙΟΛΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΡΗΤΗΣ A.E. και
2. «Αιολικό σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Κρήτης (Α.Σ.Π.Η.Ε. Κρήτης)», της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΒΕΤΕ
Καταθέτουμε τις παρακάτω απόψεις, για να καταγραφεί για μια ακόμη φορά η πλήρης αντίθεσή μας στην υλοποίηση των παραπάνω έργων, έργων που αποτελούν αντιπροσωπευτικό παράδειγμα βίαιης επιβολής μιας μη αναστρέψιμης καταστροφής, όχι μόνο του περιβάλλοντος, αλλά και του τρόπου ζωής και συνολικά του παραγωγικού πρότυπου της Κρήτης.
Κάποιοι θεωρούν ότι μπορούν αυταρχικά να τα επιβάλλουν.
Εμείς θεωρούμε ότι δεν υπάρχουν περιβαλλοντικοί όροι, ούτε και «ορθή χωροθέτηση», που να μετριάζουν έστω και στο ελάχιστο, την καταστροφή αυτή.
Απαράδεκτη και μη σύννομη θεωρούμε και τη διαδικασία «διαβούλευσης».
Η «διαβούλευση» αυτή γίνεται, χωρίς να έχουν ερωτηθεί ποτέ οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, όχι το «ποιός» θα κάνει αυτά τα έργα, ούτε το «που» θα γίνουν, αλλά πρώτα απ’ όλα το «αν» συμφωνούν να γίνουν.
Με την έννοια αυτή, θεωρούμε παντελώς αδιάφορο το αν αυτά υλοποιηθούν από τις δύο ενδιαφερόμενες εταιρείες ή από άλλες, συμπεριλαμβανομένης της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, ή συνεταιριστικές επιχειρήσεις, αφού το πρόβλημα δεν είναι ούτε το ποιός θα καταστρέψει, ούτε το ποιός θα εισπράξει τις επιδοτήσεις που πληρώνει ολόκληρη η κοινωνία, ούτε το ποιός θα συντελέσει να γίνουν ακόμα πιο ακριβοί οι λογαριασμοί του ρεύματος.
Πρόκειται για μια παρωδία διαβούλευσης και αποτελεί προσβολή το γεγονός ότι ζητήθηκε να πάρουν μέρος τα Δημοτικά Συμβούλια οι φορείς και οι πολίτες της Κρήτης, ενώ είχαν ήδη εκφραστεί από το 2012, προσφεύγοντας στο Συμβούλιο της Επικρατείας όταν έγινε η υπαγωγή των ίδιων έργων στη φαστ τρακ διαδικασία.
Σήμερα τα έργα επανέρχονται, ως εάν θα ήταν αυτονόητη η σκοπιμότητά τους και με μοναδική δυνατότητα την έκφραση γνώμης για τους περιβαλλοντικούς όρους.
Αυτό γίνεται, επειδή οι επί σειρά ετών διαμαρτυρίες τόσο από την Κρήτη, όσο και από διάφορα άλλα μέρη της Ελλάδας για το σύνολο της νομοθεσίας που ισχύει για την ενέργεια και την σκανδαλώδη πριμοδότηση των ΑΠΕ βιομηχανικής κλίμακας, γράφτηκαν από τις εκάστοτε κυβερνήσεις στα παλαιότερα των υποδημάτων τους!
Επιπλέον, θεωρούμε ότι όλη η διαδικασία είναι και τυπικά παράνομη, αφού με διάφορα προσχήματα, είτε τις υποτιθέμενες γνωμοδοτήσεις υπηρεσιών που έλειπαν -γνωμοδοτήσεις που οι εταιρείες όφειλαν να έχουν ήδη λάβει πριν καταθέσουν τις μελέτες- είτε τις εκλογικές διαδικασίες σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο, είτε την αποσαφήνιση του ζητήματος της διασύνδεσης της Κρήτης -στο οποίο θα αναφερθούμε στη συνέχεια- δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη στη νομοθεσία που να νομιμοποιεί τις διαρκείς αναβολές που παρείχε η Περιφέρεια Κρήτης από τον Ιούνιο μέχρι τον Οκτώβριο!
Όταν ένα έργο δεν είναι ώριμο, ή πρόκειται να τροποποιηθεί, αποσύρεται και επανυποβάλλεται.
Το χειρότερο είναι, ότι όλη η αυτή η ιστορία εκτυλίσσεται, όχι με την προσοχή στραμμένη στις προτεραιότητες που θα έπρεπε να υπάρχουν για το παραγωγικό πρότυπο της Κρήτης, ούτε για τις κατ’ ευφημισμό προστατευόμενες περιοχές, για τις οποίες ακόμα και η Ε.Ε. έχει στείλει προειδοποιητική επιστολή επισημαίνοντας ότι δεν προστατεύονται από το βασιλικότερο του βασιλέως Χωροταξικό των ΑΠΕ, αλλά στο πως θα διασωθεί και εν τέλει θα υλοποιηθεί το έργο της διασύνδεσης της Κρήτης.
Για το έργο αυτό, το οποίο υποστηρίζεται από πολλές μεριές ως έργο εξοικονόμησης πετρελαίου, κανείς μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει πραγματικά στοιχεία για το πόση θα είναι αυτή η εξοικονόμηση και –κυρίως- πόση είναι απολογιστικά η εξοικονόμηση που επιτύχαμε τα τελευταία χρόνια ανάπτυξης των μονάδων ΑΠΕ στην Κρήτη.
Κι αυτό γιατί κανείς δεν θέλει να ξέρει(ουμε) το πως διαμορφώθηκε αυτό το κόστος. Δεν χρειάζεται πολύ ψάξιμο για να καταλάβει κανείς ότι διαμορφώθηκε αφ’ ενός από το κόστος αποζημίωσης της ενέργειας των ΑΠΕ, αλλά κυρίως από τη χρήση των ακριβότερων από τις μονάδες των εργοστασίων βάσης, των αεριοστροβίλων, των μοναδικών μηχανών που μπορούσαν άμεσα να υποστηρίξουν το δίκτυο, όταν σταματούσε να φυσάει και μαζί σταματούσαν και οι αιολικοί σταθμοί.
Πρόκειται για τις μονάδες που πρόσθεταν -αντί να αφαιρούν- στους ενεργειακούς σταθμούς βάσης που υποστηρίζουν το σύστημα Κρήτης, κουβαλώντας τους νύχτα για να αποφύγουν τις αντιδράσεις, όσο και ενώ αναπτυσσόταν νέοι αιολικοί σταθμοί!
Υπενθυμίζουμε ότι το έργο της διασύνδεσης θεωρείται αυτονόητο και από την αναθεώρηση του Περιφερειακού Χωροταξικού, προκειμένου να εγκατασταθούν στην Κρήτη –τι σύμπτωση!- και πάλι περίπου 2000 MW, μονάδων ΑΠΕ βιομηχανικής κλίμακας.
Στην έκφραση άποψης για το Χωροταξικό αναφέραμε και θεωρούμε σκόπιμο να επαναλάβουμε, ότι πρόκειται για την ίδια τάξη μεγέθους που υπολογίζεται στην προκαταρκτική μελέτη των ΔΕΗ – ΔΕΣΜΗΕ – ΡΑΕ για τη διασύνδεση της Κρήτης.
Στη μελέτη αυτή διαπιστώνουμε ότι μοναδικός στόχος της είναι να μεγιστοποιηθεί η δυνατότητα εγκατάστασης μονάδων ΑΠΕ και να εξασφαλιστεί η απορρόφηση της ενέργειας που θα παράγουν από το ηπειρωτικό δίκτυο.
Γενικά η ανάπτυξη των σεναρίων διασύνδεσης, συναρτάται απόλυτα με την ανάπτυξη μονάδων ΑΠΕ. Για πόσες και τι τεχνολογίας μονάδες μιλούμε; Η απάντηση είναι στον παρακάτω πίνακα, για κάθε σενάριο διασύνδεσης, Α, Β και Γ. (σελ. 15 της μελέτης διασύνδεσης)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΠΕ
Αυτόνομη
Ανάπτυξη (MW)
Σενάρια Διασύνδεσης
Α (MW)
Β (MW)
Γ (MW)
Αιολικά Πάρκα (Α/Π)
238
800
1200
1600
Α/Π υβριδικών
20
40
80
120
Ηλιοθερμικά
37
100
150
200
Φωτοβολταϊκά
60
60
150
200
Λοιπά


5
15
ΣΥΝΟΛΟ
355*
1000
1535
2135
Τα 1600+120 MW αιολικών σταθμών του Σεναρίου Γ (διπλής διασύνδεσης), αντιστοιχούν σε 748 ή 573 ανεμογεννήτριες των θηριωδών μεγεθών των 2,3 ή 3 MW ή 2023 ανεμογεννήτριες των 0,85 MW, δηλαδή του μεγέθους που λειτουργούν μέχρι σήμερα στην Κρήτη.

Τα 200 MW ηλιοθερμικών, αντιστοιχούν σε 4 από τους 5 ηλιοθερμικούς σταθμούς που αδειοδοτούνται στη Σητεία και τα 4/5 του συνολικού μεγέθους που περιλαμβάνει ο προγραμματισμός ολόκληρης της χώρας για το 2020.
Τα 200 MW φωτοβολταϊκών είναι 2 φορές παραπάνω απ’ όσα είναι σήμερα εγκατεστημένα.
Είναι λοιπόν προφανές ότι και για τη διασύνδεση το πρόβλημα δεν είναι μόνο το ποιός θα την υλοποιήσει, αλλά το ότι σε κάθε περίπτωση γίνεται κυρίως για να σταθεί δυνατό να υλοποιηθούν εγκαταστάσεις ΑΠΕ βιομηχανικής κλίμακας, από τις παραπάνω ή άλλες εταιρείες και γι αυτό είμαστε κάθετα αρνητικοί.
Ζητούμε για άλλη μια φορά:
  • να αποσυρθούν οι παραπάνω μελέτες που σηματοδοτούν την καταστροφή της Κρήτης και ακυρώνουν την προοπτική του τόπου, αφού η προνομιακή παρουσία ήλιου και αέρα μετατρέπεται από τις «αγορές» από πλεονέκτημα σε κατάρα, μέσα από το ιδεολόγημα της «πράσινης ανάπτυξης», που οδηγεί την κοινωνία σε ενεργειακή φτώχεια.
  • να ακυρωθούν όλες οι άδειες παραγωγής γι αυτά και για αντίστοιχα έργα,
  • να σταματήσει το έργο της διασύνδεσης, που αποτελεί το Δούρειο ίππο ανάπτυξης των ΑΠΕ βιομηχανικής κλίμακας,
  • να ακυρωθούν όλες οι δεσμεύσεις για έργα που δεν έχουν εκτελεστεί, προκειμένου να απελευθερωθεί ο αναγκαίος χώρος στα δίκτυα για να γίνουν έργα αυτοπαραγωγής, αποκλειστικά με συμψηφισμό, ώστε να μην επιβαρύνεται το κοινωνικό σύνολο,
να τροποποιηθεί όλη η νομοθεσία με βάση τις αρχές ότι:
  • η ενέργεια είναι ένα αγαθό που πρέπει να τεθεί στη υπηρεσία της κοινωνίας και της παραγωγής και όχι της κερδοσκοπίας των ενεργειακών κολοσσών,
  • το μεγαλύτερο ενεργειακό κοίτασμα είναι η εξοικονόμηση ενέργειας, ένα κοίτασμα με τεράστια σημασία, που αναπτύσσεται στο δομημένο χώρο, αφήνει ανέπαφα τα βουνά την αγροτική γη και το τοπίο και δημιουργεί πολλές και πραγματικές θέσεις εργασίας.
Πίνακας αποδεκτών
1. Περιφέρεια Κρήτης
Τμήμα Συλλογικών Οργάνων Περιφέρειας Κρήτης
2. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Μεσογείων 119
3. Υπουργό Αναπληρωτή Περιβάλλοντος & Ενέργειας
Αμαλιάδος 17
4. Γεν. Δ/νση Περιβαλλοντικής Πολιτικής
Δ/νση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΔΙΠΑ)
Λ. Αλεξάνδρας 11
Κοινοποίηση

ΜΜΕ

4.10.15

Κάτοικοι εμπόδισαν την τοποθέτηση ανεμογεννητριών στο βουνό


Γενικευμένη είναι αντίδραση των Κρητικών στα σχέδια για μετατροπή του νησιού σε μία τεράστια "μπαταρία" που θα τροφοδοτεί με ενέργεια την υπόλοιπη Ελλάδα και άλλες Βαλκανικές χώρες.

Σήμερα έληξε άδοξα η προσπάθεια εταιρειών να τοποθετήσουν λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι, τρεις ανεμογεννήτριες στην Κορυφή Άρδακτος στα ορεινά του Δήμου Αμαρίου στο Ρέθυμνο.

Δεκάδες κάτοικοι της περιοχής συγκεντρώθηκαν σε χρόνο ρεκόρ στο σημείο και στάθηκαν μπροστά στα μηχανήματα, ματαιώνοντας τελικά την εξέλιξη των εργασιών.

Μάλιστα κομβόι 70 αυτοκινήτων "συνοδεύουν" αυτή την ώρα τους εκπροσώπους των εταιρειών μαζί με τα τρία φορτηγά που μεταφέρουν τις ανεμογεννήτριες, που επρόκειτο να τοποθετήσουν, στο λιμάνι της Σούδας.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι αστυνομικοί προσπάθησαν να αποτρέψουν τους κατοίκους από το να ακολουθήσουν τα φορτηγά μέχρι το λιμάνι, γεγονός που προκάλεσε ένταση.




Τελικά τα σχέδια άλλαξαν και η αναχώρηση των μεγάλων οχημάτων, τα οποία "διακοσμήθηκαν" με πανό που αναγράφουν: "Ελεύθερα βουνά, περήφανοι άνθρωποι", αναχωρούν από το λιμάνι του Ηρακλείου.
Πανό με το σύνθημα "Λευτεριά στα κρητικά βουνά" και στα ιδιωτικά αυτοκίνητα που συνόδευσαν τους γερανούς από τα βουνά του Ρεθύμνου στο Ηράκλειο


(ρεπορτάζ - φωτογραφίες Μάριος Διονέλλης)
Αναδημοσίευση: http://www.ekriti.gr/